blogg.ahlund.se

11 Sep, 2008

SJ, förseningar och läskiga kupéer på nattåget, del 2

Skriven av: Anders Åhlund i kategorin Diverse|Privat

Logotyp för SJFörra veckan skrev jag ett litet inlägg om SJ, efter att jag fått ta del av en brevväxling mellan kollegan ”O” och dem. Alltså… ska jag vara helt ärlig så har det inte blivit någon riktigt bra brevväxling. Kollegan ”O” får helt enkelt aldrig några svar på sina brev.

För några dagar sedan skickade han nedanstående brev

Hej SJ!

Jag har ställt ett antal frågor i ärende 1-27570522, den 21 juli, som jag ännu inte har fått svar på. Den 29 augusti skickade jag en påminnelse med ytterligare frågor och ännu ett klagomål om försening till adressen kundtjanst@sj.se (ärenderubrik: Ang. Angående ärende 1-275705222).

Då ni fortfarande inte besvarat mina frågor har jag antagit det värsta beträffande den droppande vätska som jag har berättat om tidigare. Jag  begär nu ersättning för de plagg jag bar vid tillfället.

P.S. Jag ser gärna att ersättningen utbetalas kontant. Om värdecheckar, isåfall giltiga hos företag som t.ex. H&M eller NK – inte SJ resebutiker.

P.S.S. Jag vill fortfarande ha svar på mina frågor rörande min säkerhet, om bl.a. elledningar och vätskor.

Är nästan lika förväntansfull som kollegan på vad svaret från SJ kommer att bli. Om han någon gång kommer att få ett svar…

Tidigare inlägg:

2 kommentarer till "SJ, förseningar och läskiga kupéer på nattåget, del 2"

1 | Magda

september 11th, 2008 klockan 19:36

Avatar

Helt sjukt…
Hälsa ”O” från mig :)

Kommentarer

Om

Ännu en blogg, med allt från webbutveckling, design & css till musik, länktips och teknik. Lite av varje alltså...